Pomysły źródłem przemysłów kreatywnych. Reklama i design.
20 marca 2014
W imieniu Koła Naukowego Meritum mamy zaszczyt zaprosić Państwa na konferencję „Pomysły źródłem przemysłów kreatywnych. Reklama i design", która odbędzie się 20 marca 2014 roku na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Pojęcie przemysłów kreatywnych jest względnie nowe i zawiera w sobie wiele aspektów. Dodatkowo nie wszyscy są świadomi znaczenia tej części gospodarki i nie wiedzą jak korzystając z jej mechanizmów przenieść swój biznes na nowy poziom. Branże, które zajmują się częściami składowymi przemysłów kreatywnych wyróżnia przede wszystkim umiejętność łączenia w swojej działalności ekonomii i kultury, sztuki i finansów. W dzisiejszych czasach ważna jest nie tylko bezpośrednia sprzedaż produktu i zaspokojenie potrzeb konsumenckich, ale także aktywny udział w edukacji społeczeństwa, zachowanie wartości kulturowych, a nawet rozwój miast i aglomeracji. Symbioza przemysłów i twórczości daje niezwykle ciekawe rezultaty. Bardzo dobry przykład stanowi m.in. wideo promujące nową kolekcje marki H&M oraz akcja Hotelu Chelsea w Nowym Jorku, pozwalająca płacić artystom za nocleg ich własnymi dziełami sztuki. Jeżeli przyjrzymy się roli, którą odgrywa kultura w biznesie, to łatwo jest zauważyć, że działania kreatywne pomagają tworzyć wizerunek firmy w szerokim kręgu odbiorców. Budują markę oraz pomagają wejść na nowy rynek, tworząc przy tym ekskluzywne produkty. W ten sposób przyciągają nowych pomysłowych ludzi do danej organizacji.
W związku z tym, celem naszej konferencji jest poszerzenie wiedzy na temat przemysłów kreatywnych, a także wypracowanie praktycznych umiejętności w tym zakresie, w trakcie prowadzonych warsztatów. Podczas konferencji skupimy się głównie na dwóch aspektach: reklamie i designie. Blok praktyczny został podzielony odpowiednio na dwie części, w trakcie których wraz z ekspertami postaramy się przekazać niezbędną wiedzę przydatną przy tworzeniu logo firmy, dobierania zdjęć do różnych artykułów i materiałów promocyjnych. Krok po kroku przeanalizujemy proces powstania kampanii reklamowej, poznamy techniki pobudzające do kreatywnego myślenia, a także tajniki stosowane przez projektantów ubioru.
Wstęp na konferencję jest bezpłatny, każdy uczestnik zobowiązany jest do wcześniejszej rejestracji.
PROGRAM
12:10-12:10 (sala 3.201) – otwarcie konferencji oraz podziękowania dla wszystkich osób, które przyczyniły się do powstania wydarzenia
Blok wykładów:
12:15 – 13:00 (sala 3.201) – prof. dr hab Dorota Ilczuk „Sektor kreatywny"
13:00 – 13:50 (sala 3.201) – Andrzej Kopeć „Jak rodzą się kreatywne pomysły? Przedstawienie technik tworzenia mapy myśli i szybkiej nauki"
13:50 – 14:20 – przerwa obiadowa
Blok warsztatów:
BLOK I
14:20 – 15:10 (sala 0.312) – Andrzej Kopeć „Techniki kreatywnego myślenia i wyjścia poza schemat"
14:20 – 15:10 (sala 3.107) – Renata Loj, właścicielka Galerii pod Chmurką – Open Air Galery „Wszystko zaczyna się z pomysłu: założenia i prowadzenie firmy w sektorze kreatywnym"
14.20 – 15.10 (sala 3.106) – Zdzisław Majerczyk "Nowatorskie podejście do zapomnianych technik designu"
BLOK II
15:20 – 16:10 – Maciej Chart-Olasiński, współzałożyciel i prezes Wytwórni „Budowanie społeczności w przemyśle kreatywnym"
15:20 – 16:10 (sala 0.321) – Andrzej Kopeć „ Techniki kreatywnego myślenia i wyjścia poza schemat"
BLOK III
16:20 – 17:10 (sala 0.312) – Agnieszka Unzeitig „Co musimy wiedzieć, żeby stworzyć skuteczną kampanię reklamową"
16:20 – 17:10 – arch. Katarzyna Wojciechowska-Czop, właścicielka pracowni Mniejwięcej „ Od pomysłu i marzeń do własnego biznesu"