Web Content Display
Events
Web Content Display
Web Content Display
Web Content Display
KOMUNIKAT Dziekana Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego z 11 marca 2020 r.
w sprawie: zasad regulujących tryb dostosowania zajęć do formy zdalnej ich prowadzenia w celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2

Dziekana Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej
w sprawie: zasad regulujących tryb dostosowania zajęć do formy zdalnej ich prowadzenia w celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2
- Prowadzący zajęcia na wszystkich rodzajach i formach studiów na Wydziale Zarządzania
i Komunikacji Społecznej (WZiKS) UJ zobowiązani są do stosowania zdalnych form nauczania
w terminie od wejścia w życie niniejszego komunikatu do odwołania.
Dopuszcza się następujące, zdalne formy prowadzenia zajęć:
Lp. |
Narzędzie |
Instrukcja obsługi |
Wsparcie techniczne |
Charakterystyka narzędzia |
1. |
Pegaz UJ |
https://przewodniki.uj.edu.pl/przewodnik-po-platformie-pegaz-dla-prowadzacych-zajecia/ |
PMiK 12 664 59 08 CZN 798 866 990 |
Platforma e-learningowa |
2. |
Microsoft Teams |
PMiK 12 664 59 08 Helpdesk UJ 12 663 10 10 |
Webinar, transmisje na żywo, praca grupowa |
|
3. |
Youtube Studio |
https://support.google.com/youtube/answer/7548152?hl=pl&ref_topic=9257787 |
PMiK 12 664 59 08
|
Webinar, transmisje na żywo |
4. |
Skype |
PMiK 12 664 59 08
|
Transmisje na żywo, Konsultacje |
|
5. |
Komunikatory (messenger, skype) |
PMiK 12 664 59 08
|
Konsultacje, chat |
|
6. |
Media społecznościowe |
|
PMiK 12 664 59 08
|
Facebook, Twitter |
7. |
|
|
|
|
PMiK – Pracownia Multimedialna i Komputerowa Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ
CZN – Centrum Zdalnego Nauczania UJ
Prowadzący zajęcia wybierają formę prowadzenia zajęć w okresie określonym w pkt 1 w porozumieniu odpowiednio z zastępcą dyrektora ds. dydaktycznych właściwego instytutu/samodzielnej katedry, kierownikiem studiów doktoranckich lub kierownikiem studiów podyplomowych.
- Prowadzący zajęcia mają obowiązek niezwłocznego poinformowania studentów danej grupy
o wybranej formie zdalnego nauczania za pośrednictwem, następujących form komunikacji:
- korespondencji mailowej z wykorzystaniem systemu USOS-web,
- ogłoszeń na stronie internetowej instytutu/samodzielnej katedry,
- bezpośredniego maila na adres grupy lub starosty roku (adresy mailowe starostów i grup przekażą prowadzącym odpowiednie sekretariaty; są one również dostępne w systemie USOS).
3. Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem procesu dydaktycznego z wykorzystaniem zdalnych form nauczania sprawują odpowiednio:
- w instytucie/samodzielnej katedrze z-cy dyrektorów ds. dydaktycznych – studia I i II stopnia oraz jednolite magisterskie,
- kierownicy studiów doktoranckich – studia doktoranckie,
- kierownicy studiów podyplomowych – studia podyplomowe,
- koordynatorzy Erasmusa wraz z z-cami dyrektorów ds. dydaktyki - kursy realizowane w ramach programu Erasmus+.
- W wyjątkowych przypadkach, na studiach podyplomowych, za zgodą Dziekana WZiKS dopuszcza się zmianę terminu odbywania zajęć, bez wykorzystania zdalnej formy ich prowadzenia w okresie
o którym mowa w pkt 1. Zmiana terminu odbywania zajęć musi uwzględniać wytyczne obowiązującego Zarządzenia nr 124 Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego z 6 grudnia 2017 roku
w sprawie: organizacji roku akademickiego 2018/2019 i 2019/2020.
- W związku ze zmianą formy odbywania zajęć na formę zdalną dopuszcza się dokonanie korekt
w warunkach zaliczenia przedmiotów. Korekta taka powinna:
- zostać dokonana przez prowadzącego zajęcia w porozumieniu z z-cą dyrektora ds. dydaktyki/ kierownikiem studiów doktoranckich/kierownikiem studiów podyplomowych oraz ze studentami danej grupy,
- uwzględniać wybraną formę zdalnego nauczania,
- odnosić się do efektów uczenia się przewidzianych w sylabusie.
- W terminie określonym w pkt 1 dyżury i konsultacje pracowników odbywają się w formie zdalnej
z wykluczeniem bezpośredniego kontaktu ze studentami.
- Do odwołania obowiązuje ograniczone wejście do budynku WZiKS dla wszystkich studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych. Sprawy pilne mogą zostać załatwione po uprzednim kontakcie telefonicznym lub mailowym z pracownikami sekretariatu lub dziekanatu
(w przypadku studiów doktoranckich) odpowiedzialnego za obsługę właściwej grupy studentów.
- W terminie do odwołania dla studentów obowiązuje zakaz korzystania z:
- Biblioteki Wydziałowej WZiKS,
- Pracowni Radiowej,
- Pracowni Telewizyjnej,
- Centrum Edukacji Służb Publicznych,
- Centrum Studiów nad Przywództwem Edukacyjnym.
- Zobowiązuję wszystkich pracowników i studentów WZiKS UJ do bieżącego śledzenia ogłoszeń na stronie UJ i WZiKS związanych z wytycznymi mającymi na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się kornowirusa SARS-CoV-2 oraz stosowanie się do przedstawionych procedur i wytycznych.
Komunikat wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do dnia jego odwołania.
Proszę o odpowiedzialne podejście do problemu
oraz poszanowanie własnego i cudzego zdrowia i życia.