Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Student Mobility

Erasmus+

Web Content Display Web Content Display

Program Erasmus - studenci wyjeżdżający

Serdecznie zapraszamy do udziału w rekrutacji do Programu Erasmus+ Studia. Szczegóły znajdują się poniżej, w zakładce "Rekrutacja na wyjazdy w roku akademickim 2024/2025".

Każdy Wydział i Instytut Uniwersytetu Jagiellońskiego podpisuje własne umowy z zagranicznymi uczelniami. Aktualna oferta wyjazdów dostępnych dla Twojej jednostki znajduje się w systemie USOSweb w zakładce DLA STUDENTÓW → Wymiana studencka → oferta wyjazdów.

Lista wszystkich uczelni współpracujących z poszczególnymi wydziałami/instytutami znajduje się na stronie Działu Współpracy Międzynarodowej (po lewej stronie w części zobacz również → LISTA UMÓW KA 131-HED).

Nie ma możliwości wyjazdu w ramach innej jednostki.

Jeśli Twoja jednostka nie ma podpisanej umowy z interesującą Cię uczelnią, zgłoś się do swojego Koordynatora Wydziałowego/Instytutowego. Być może uda mu się podpisać taką umowę przed najbliższą rekrutacją.

 

Zapraszamy do udziału w rekrutacji do Programu Erasmus+ Studia na wyjazdy, które będą realizowane w roku akademickim 2024/2025. I tura rekrutacji rozpocznie się w styczniu 2024 roku, z kolei II tura rekrutacji rozpocznie się w maju 2024 roku. W ramach pierwszej tury rekrutacji można ubiegać się o wyjazd Erasmus+ Studia w dowolnym semestrze roku akademickiego 2024/2025 (semestr zimowy lub semestr letni) lub całym roku akademickim 2024/2025. W ramach drugiej tury rekrutacji można ubiegać się o wyjazd Erasmus+ Studia wyłącznie w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025. 

W rekrutacji dostępne są uniwersytety należące do Programu Erasmus+ we wszystkich krajach Unii Europejskiej oraz w Turcji, Norwegii, Macedonii Północnej i Serbii. Studenci i doktoranci poszczególnych jednostek mają również możliwość ubiegania się o wyjazdy do Szwajcarii (objęte finansowaniem SEMP, a nie ERASMUS+) oraz w ramach Coimbra Group Student Exchange Network (CG SEN). Nie ma możliwości ubiegania się o wyjazdy do Wielkiej Brytanii, która nie należy do Programu Erasmus+.

 

Harmonogram rekrutacji do Programu Erasmus+ Studia 2024/2025

I TURA REKRUTACJI (możliwość ubiegania się o wyjazdy w semestrze zimowym lub semestrze letnim lub całym roku akademickim 2024/2025)

15.01. - 05.02.2024 – składanie wniosków przez USOSweb

06.02. - 19.02.2024 – kwalifikacja i zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb

20.02. - 26.02.2024 – procedura odwoławcza

27.02. - 07.03.2024 – rozpatrzenie odwołań, ostateczne zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb

 

 

II TURA REKRUTACJI (możliwość ubiegania się o wyjazdy tylko w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025)

13.05. - 27.05.2024 – składanie wniosków przez USOSweb

28.05. - 10.06.2024 – kwalifikacja i zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb

11.06. - 17.06.2024 – procedura odwoławcza

18.06. - 27.06.2024 – rozpatrzenie odwołań, ostateczne zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb

 

 

Składanie wniosku rekrutacyjnego

Rekrutacja do Programu Erasmus+ Studia odbywa się wyłącznie poprzez system USOSweb. Aby wziąć udział w rekrutacji należy zalogować się do systemu USOSweb, a następnie wybrać zakładkę DLA STUDENTÓW -> Wymiana studencka i złożyć wniosek. Student/doktorant po zalogowaniu do USOSweb będzie miał możliwość zobaczenia listy uczelni zagranicznych do których może zrealizować wymianę.

Każdy student/doktorant może wskazać we wniosku trzy uczelnie, do których chce zrealizować wymianę (wg. hierarchii priorytetów). Prosimy o samodzielne zapoznanie się z profilem uczelni (na stronach internetowych uniwersytetów), które wybrane zostaną we wniosku rekrutacyjnym.

Szczegółowe informacje nt. Programu Erasmus+ w Instytutach, Wydziałach i Szkołach Doktorskich dostępne są u Koordynatorów Programu Erasmus+ w poszczególnych jednostkach. Lista instytutowych/wydziałowych koordynatorów

Zapraszamy do zapoznania się z kryteriami kwalifikacyjnymi dla I TURY REKRUTACJI do Programu Erasmus+ Studia 2024/2025: Kryteria Kwalifikacyjne - I TURA

 

​Każdy student/doktorant UJ biorący udział w rekrutacji do Programu ERASMUS+ STUDIA na wyjazdy w roku akademickim 2024/2025 na podstawie Wspólnych Kryteriów Kwalifikacyjnych ma możliwość otrzymania dodatkowych punktów w procesie rekrutacyjnym za udokumentowanie własnego zaangażowania w pracę podmiotów działalności studentów i doktorantów UJ. Uwzględniane jest wyłącznie jedno potwierdzenie jednej wybranej przez studenta/doktoranta działalności. Potwierdzenie musi zostać wystawione oraz podpisane przez przedstawiciela władz danego podmiotu, a następnie wgrane w formie skanu poprzez formularz.

 

Podmioty działalności studentów i doktorantów UJ to m.in.: Samorząd Studentów UJ (Uczelniana Rada Samorządu Studentów oraz Wydziałowe Rady Samorządu Studentów), Towarzystwo Doktorantów UJ, Rada Kół Naukowych UJ, koła naukowe, stowarzyszenia, kluby, towarzystwa, zrzeszenia, zespoły, chóry i inne organizacje działające w obrębie Uniwersytetu Jagiellońskiego.

 

REJESTRACJA W UCZELNI PRZYJMUJĄCEJ

Po zakończeniu rekrutacji do Programu Erasmus+ Studia, DOSZ wysyła nominacje Studentów do uczelni przyjmujących, w których realizowane będą wymiany. Następnie uczelnie przyjmujące kontaktują się drogą mailową bezpośrednio ze Studentami z dalszymi instrukcjami dot.  procedury aplikacyjnej (na ok. 2-3 miesiące przed rozpoczęciem mobilności). Student zobowiązany jest do dopełnienia procedury aplikacyjnej samodzielnie. Jeśli nie dopełni wszystkich formalności w wyznaczonym przez uczelnię terminie, uczelnia ta ma prawo odmówić przyjęcia studenta.

PODPISANIE UMOWY FINANSOWEJ

Przed rozpoczęciem mobilności Student jest zobowiązany do podpisania w Dziale Obsługi Studentów Zagranicznych umowy finansowej, która określa czas trwania mobilności oraz wysokość stypendium. Informacje o terminie podpisywania umów przekazywane są mailowo na ok. 2 miesiące przed rozpoczęciem mobilności. Na podpisanie umowy należy wziąć ze sobą legitymację studencką. 

W uzasadnionych przypadkach (np. nieobecność w Polsce) istnieje możliwość korespondencyjnego podpisania umowy. Umowa udostępniana jest Studentowi przez internet celem wydrukowania w dwóch egzemplarzach, podpisania i odesłania pocztą tradycyjną do biura DOSZ. 

Umowy na wyjazdy semestralne sporządzane są standardowo na okres 5 miesięcy (150 dni), a umowy na wyjazdy całoroczne - 10 miesięcy (300 dni). Student może zgłosić inny czas trwania mobilności: krótszy - celem zachowania prawa do skorzystania z zasady elastyczności - lub dłuższy - celem przedłużenia okresu finansowania. Wtedy umowa sporządzana jest na zadeklarowany przez Studenta okres, a w przypadku gdy zdążył już podpisać umowę standardową - aneksowana. Szczegóły w zakładce Czas trwania mobilności.

WYMAGANE DOKUMENTY

Komplet trzech wymaganych dokumentów można przynieść na podpisanie umowy finansowej lub dostarczyć e-mailem w późniejszym terminie. Jedyną konsekwencją późniejszego złożenia dokumentów jest opóźnienie wypłaty stypendium.

  • LEARNING AGREEMENT (część Before the Mobility) podpisany przez Studenta oraz Koordynatorów Programu Erasmus+ z obu uczelni. W przypadku różnic programowych wymagany jest również aneks do LAS. Dokument można złożyć w wersji papierowej lub on-line w USOSWeb (OLA/EWP LA). Osoby, które wypełniają OLA w USOSweb nie wypełniają papierowej wersji dokumentu.
    Zmiany w LAS można zgłaszać w tabeli During the Mobility podpisanej przez Studenta oraz obu Koordynatorów.
  • Procedura wypełnienia OLA/EWP LA w USOSweb:
    Student zgłasza się do Koordynatora swojej jednostki z prośbą o otwarcie OLA/EWP LA w USOSweb → Koordynator je musi utworzyć → Student je wypełnia i akceptuje → Koordynator je akceptuje lub zgłasza do poprawki i ponownej akceptacji przez Studenta → po akceptacji Koordynatora system automatycznie wysyła je do uczelni przyjmującej i wtedy czekamy na ostateczne zatwierdzenie.
  • FORMULARZ DANYCH BANKOWYCH wypełniony komputerowo, wydrukowany i podpisany odręcznie. Należy podać tylko jeden numer rachunku i potwierdzić, że jest on prowadzony w EURO.
  • OŚWIADCZENIE SMS - Student deklaruje w nim:
    • ​posiadanie karty EKUZ ważnej przez cały okres pobytu na mobilności Erasmus+ Studia (dotyczy tylko obywateli Polski i osób ubezpieczonych w ramach NFZ). Posiadanie karty EKUZ jest nieobowiązkowe w przypadku mobilności realizowanych w krajach, które nie należą do UE i nie honorują karty EKUZ (np. w Turcji
    • posiadanie dodatkowego ubezpieczenia od kosztów leczenia (KL) i następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), które ważne jest przez cały okres pobytu w kraju, w którym realizowana będzie mobilność Erasmus+
    • rejestrację wyjazdu w portalu Odyseusz (dotyczy tylko obywateli Polski). 
    • wykonanie testu językowego OLS ze znajomości języka, w którym realizowana będzie wymiana na platformie EU Academy OLS. Instrukcja jak go wykonać znajduje się tutaj:
      EU Academy How to create an EU Login
      EU Academy OLS
    • zapoznanie się z Kartą Studenta Erasmusa+
    • wykorzystany kapitał mobilności Programu Erasmus+ (przysługuje Państwu po 12 miesięcy na I, II i III stopniu studiów lub 24 miesiące na jednolitych studiach magisterskich)​

​​Wypłata I raty stypendium nastąpi ok. dwa tygodnie przed planowanym rozpoczęciem mobilności - pod warunkiem dopełnienia przez Studenta wszystkich formalności:

  • podpisania umowy finansowej
  • złożenia kompletu dokumentów
  • poinformowania DOSZu o uzyskaniu wpisu na kolejny rok akademicki

INSTITUTES/ DEPARTMENTS COORDINATORS E-MAIL
Faculty of Management and Social Communication mgr Joanna Klinger-Krizar joanna.krizar@uj.edu.pl
Institute of Journalism, Media and Social Communication mgr Sławomir Doległo slawomir.doleglo@uj.edu.pl
Institute of Economics, Finance and Management mgr Katarzyna Syrytczyk katarzyna.syrytczyk@uj.edu.pl
dr Anna Sławik anna.slawik@uj.edu.pl
Institute of Culture dr Agnieszka Konior agn.konior@uj.edu.pl
Institute of Entrepreneurship dr Magdalena Sawczuk m.sawczuk@uj.edu.pl
Institute of Applied Psychology dr Jolanta Starosta jolanta.starosta@uj.edu.pl
Institute of Public Affairs dr Roksana Ulatowska roksana.ulatowska@uj.edu.pl
Institute of Information Studies dr Monika Krakowska monika.krakowska@uj.edu.pl
dr Anna Folta-Rusin anna.folta@uj.edu.pl
Institute of Audiovisual Arts dr Marta Stańczyk marta1.stanczyk@uj.edu.pl