Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

OTWARTY DOSTĘP

Dziekan Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej ogłasza nabór wniosków

w ramach działania OTWARTY DOSTĘP

 

Koniecznym warunkiem ubiegania się o nowe środki finansowe jest złożenie pełnego sprawozdania po zakończeniu zadań zrealizowanych we wcześniej złożonych wnioskach w ramach WZiKS ID.UJ. Sprawozdanie to stanowi kluczowy element oceny nowych wniosków i ma na celu zapewnienie transparentności, skuteczności oraz odpowiedzialności w alokacji środków.

 

Publikacja w otwartym dostępie nie może być finansowana ze środków programu ID.UJ WZiKS, jeżeli otwarty dostęp można sfinansować w ramach programu Wirtualnej Biblioteki Nauki. Nie dotyczy to przypadków, gdy limity w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki zostały już wyczerpane.

 

Adresatki i adresaci naboru

 

O wsparcie finansowe mogą wnioskować nauczyciele akademiccy zatrudnieni na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w planowanym okresie realizacji projektu.

 

Finansowanie dotyczy publikacji, których co najmniej jeden z Autorów posiada afiliację Uniwersytetu Jagiellońskiego.

 

Wymagania dotyczące rezultatów i produktów z realizacji projektu

 

W ramach działania finansowane będą:

  • publikacja artykułu naukowego/rozdziału w monografii/monografii w modelu Open Access
  • korekta językowa (proofreading) artykułu naukowego/rozdziału w monografii/monografii (tekst musi być przyjęty do publikacji)
  • tłumaczenie na język obcy artykułu naukowego/rozdziału w monografii/monografii (tekst musi być przyjęty do publikacji).

Autor/-ka aplikujący/-a o korektę lub tłumaczenie tekstu ma obowiązek upublicznić tekst w otwartym dostępie z zachowaniem stosownych regulacji prawnych w zakresie prawa własności intelektualnej.

 

Wynikiem realizacji działania jest uzyskanie przynajmniej jednego z wymienionych rezultatów:

  • publikacja artykułu naukowego w czasopiśmie naukowym lub materiałach konferencyjnych zamieszczonych w Wykazie czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, w grupie, której przypisano 200 lub 140 punktów
  • publikacja artykułu naukowego w czasopiśmie naukowym lub materiałach konferencyjnych zamieszczonych w Wykazie czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, w grupie, której przypisano 100 punktów
  • publikacja monografii naukowej w wydawnictwie umieszczonym na poziomie II Wykazu wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego
  • publikacja rozdziału w monografii naukowej w wydawnictwie umieszczonym na poziomie II Wykazu wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, aktualnego na dzień składania wniosku.

 

Osoby będące beneficjentami działania Otwarty dostęp zobowiązane są do:

  • przesłania potwierdzenia przyjęcia publikacji wraz z załączonym tekstem
  • wprowadzenia publikacji będącej rezultatem finansowania do Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego niezwłocznie po jej opublikowaniu.

 

Przypominamy o obowiązku informowania opinii publicznej oraz osób i jednostek w nim uczestniczących o uzyskanym finansowaniu w ramach programu Inicjatywa Doskonałości w Uniwersytecie Jagiellońskim zgodnie z Komunikatem Przewodniczącego Zespołu ds. Realizacji Programu Strategicznego ID.UJ z dnia 5 września 2022 roku KOMUNIKAT

Materiały graficzne dostępne są pod adresem: https://id.uj.edu.pl/identyfikacja-wizualna-id-uj

 

Zadania należy zrealizować i rozliczyć do końca roku kalendarzowego, w którym otrzymały dofinansowanie.

Warunkiem rozliczenia dofinansowania jest złożenie sprawozdania.

 

Termin i sposób składania wniosków

Nabór wniosków odbywa się w trybie ciągłym do dnia 31.12.2024 roku lub do wyczerpania środków zaplanowanych w budżecie na dany rok kalendarzowy, wyłącznie online poprzez system https://strefaid.uj.edu.pl/ (logowanie kontem poczty uniwersyteckiej).

LINK DO KONKURSU I WNIOSKU

 

Nabór jest zamykany z chwilą wyczerpania środków zaplanowanych w budżecie na dany rok kalendarzowy.