Każdy Wydział i Instytut Uniwersytetu Jagiellońskiego podpisuje własne umowy z zagranicznymi uczelniami. Aktualna oferta wyjazdów dostępnych dla Twojej jednostki znajduje się w systemie USOSweb w zakładce DLA STUDENTÓW → Wymiana studencka → oferta wyjazdów.
Lista wszystkich uczelni współpracujących z poszczególnymi wydziałami/instytutami znajduje się na stronie Działu Współpracy Międzynarodowej (po lewej stronie w części zobacz również → LISTA UMÓW KA 131-HED).
Nie ma możliwości wyjazdu w ramach innej jednostki.
Jeśli Twoja jednostka nie ma podpisanej umowy z interesującą Cię uczelnią, zgłoś się do swojego Koordynatora Wydziałowego/Instytutowego. Być może uda mu się podpisać taką umowę przed najbliższą rekrutacją.
Zapraszamy do udziału w rekrutacji do Programu Erasmus+ Studia na wyjazdy, które będą realizowane w roku akademickim 2024/2025. I tura rekrutacji rozpocznie się w styczniu 2024 roku, z kolei II tura rekrutacji rozpocznie się w maju 2024 roku. W ramach pierwszej tury rekrutacji można ubiegać się o wyjazd Erasmus+ Studia w dowolnym semestrze roku akademickiego 2024/2025 (semestr zimowy lub semestr letni) lub całym roku akademickim 2024/2025. W ramach drugiej tury rekrutacji można ubiegać się o wyjazd Erasmus+ Studia wyłącznie w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025.
W rekrutacji dostępne są uniwersytety należące do Programu Erasmus+ we wszystkich krajach Unii Europejskiej oraz w Turcji, Norwegii, Macedonii Północnej i Serbii. Studenci i doktoranci poszczególnych jednostek mają również możliwość ubiegania się o wyjazdy do Szwajcarii (objęte finansowaniem SEMP, a nie ERASMUS+) oraz w ramach Coimbra Group Student Exchange Network (CG SEN). Nie ma możliwości ubiegania się o wyjazdy do Wielkiej Brytanii, która nie należy do Programu Erasmus+.
Harmonogram rekrutacji do Programu Erasmus+ Studia 2024/2025
I TURA REKRUTACJI (możliwość ubiegania się o wyjazdy w semestrze zimowym lub semestrze letnim lub całym roku akademickim 2024/2025)
15.01. - 05.02.2024 – składanie wniosków przez USOSweb
06.02. - 19.02.2024 – kwalifikacja i zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb
20.02. - 26.02.2024 – procedura odwoławcza
27.02. - 07.03.2024 – rozpatrzenie odwołań, ostateczne zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb
II TURA REKRUTACJI (możliwość ubiegania się o wyjazdy tylko w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025)
13.05. - 27.05.2024 – składanie wniosków przez USOSweb
28.05. - 10.06.2024 – kwalifikacja i zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb
11.06. - 17.06.2024 – procedura odwoławcza
18.06. - 27.06.2024 – rozpatrzenie odwołań, ostateczne zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb
Składanie wniosku rekrutacyjnego
Rekrutacja do Programu Erasmus+ Studia odbywa się wyłącznie poprzez system USOSweb. Aby wziąć udział w rekrutacji należy zalogować się do systemu USOSweb, a następnie wybrać zakładkę DLA STUDENTÓW -> Wymiana studencka i złożyć wniosek. Student/doktorant po zalogowaniu do USOSweb będzie miał możliwość zobaczenia listy uczelni zagranicznych do których może zrealizować wymianę.
Każdy student/doktorant może wskazać we wniosku trzy uczelnie, do których chce zrealizować wymianę (wg. hierarchii priorytetów). Prosimy o samodzielne zapoznanie się z profilem uczelni (na stronach internetowych uniwersytetów), które wybrane zostaną we wniosku rekrutacyjnym.
Szczegółowe informacje nt. Programu Erasmus+ w Instytutach, Wydziałach i Szkołach Doktorskich dostępne są u Koordynatorów Programu Erasmus+ w poszczególnych jednostkach. Lista instytutowych/wydziałowych koordynatorów
Zapraszamy do zapoznania się z kryteriami kwalifikacyjnymi dla I TURY REKRUTACJI do Programu Erasmus+ Studia 2024/2025: Kryteria Kwalifikacyjne - I TURA
Każdy student/doktorant UJ biorący udział w rekrutacji do Programu ERASMUS+ STUDIA na wyjazdy w roku akademickim 2024/2025 na podstawie Wspólnych Kryteriów Kwalifikacyjnych ma możliwość otrzymania dodatkowych punktów w procesie rekrutacyjnym za udokumentowanie własnego zaangażowania w pracę podmiotów działalności studentów i doktorantów UJ. Uwzględniane jest wyłącznie jedno potwierdzenie jednej wybranej przez studenta/doktoranta działalności. Potwierdzenie musi zostać wystawione oraz podpisane przez przedstawiciela władz danego podmiotu, a następnie wgrane w formie skanu poprzez formularz.
Podmioty działalności studentów i doktorantów UJ to m.in.: Samorząd Studentów UJ (Uczelniana Rada Samorządu Studentów oraz Wydziałowe Rady Samorządu Studentów), Towarzystwo Doktorantów UJ, Rada Kół Naukowych UJ, koła naukowe, stowarzyszenia, kluby, towarzystwa, zrzeszenia, zespoły, chóry i inne organizacje działające w obrębie Uniwersytetu Jagiellońskiego.
REJESTRACJA W UCZELNI PRZYJMUJĄCEJ
Po zakończeniu rekrutacji do Programu Erasmus+ Studia, DOSZ wysyła nominacje Studentów do uczelni przyjmujących, w których realizowane będą wymiany. Następnie uczelnie przyjmujące kontaktują się drogą mailową bezpośrednio ze Studentami z dalszymi instrukcjami dot. procedury aplikacyjnej (na ok. 2-3 miesiące przed rozpoczęciem mobilności). Student zobowiązany jest do dopełnienia procedury aplikacyjnej samodzielnie. Jeśli nie dopełni wszystkich formalności w wyznaczonym przez uczelnię terminie, uczelnia ta ma prawo odmówić przyjęcia studenta.
PODPISANIE UMOWY FINANSOWEJ
Przed rozpoczęciem mobilności Student jest zobowiązany do podpisania w Dziale Obsługi Studentów Zagranicznych umowy finansowej, która określa czas trwania mobilności oraz wysokość stypendium. Informacje o terminie podpisywania umów przekazywane są mailowo na ok. 2 miesiące przed rozpoczęciem mobilności. Na podpisanie umowy należy wziąć ze sobą legitymację studencką.
W uzasadnionych przypadkach (np. nieobecność w Polsce) istnieje możliwość korespondencyjnego podpisania umowy. Umowa udostępniana jest Studentowi przez internet celem wydrukowania w dwóch egzemplarzach, podpisania i odesłania pocztą tradycyjną do biura DOSZ.
Umowy na wyjazdy semestralne sporządzane są standardowo na okres 5 miesięcy (150 dni), a umowy na wyjazdy całoroczne - 10 miesięcy (300 dni). Student może zgłosić inny czas trwania mobilności: krótszy - celem zachowania prawa do skorzystania z zasady elastyczności - lub dłuższy - celem przedłużenia okresu finansowania. Wtedy umowa sporządzana jest na zadeklarowany przez Studenta okres, a w przypadku gdy zdążył już podpisać umowę standardową - aneksowana. Szczegóły w zakładce Czas trwania mobilności.
WYMAGANE DOKUMENTY
Komplet trzech wymaganych dokumentów można przynieść na podpisanie umowy finansowej lub dostarczyć e-mailem w późniejszym terminie. Jedyną konsekwencją późniejszego złożenia dokumentów jest opóźnienie wypłaty stypendium.
- LEARNING AGREEMENT (część Before the Mobility) podpisany przez Studenta oraz Koordynatorów Programu Erasmus+ z obu uczelni. W przypadku różnic programowych wymagany jest również aneks do LAS. Dokument można złożyć w wersji papierowej lub on-line w USOSWeb (OLA/EWP LA). Osoby, które wypełniają OLA w USOSweb nie wypełniają papierowej wersji dokumentu.
Zmiany w LAS można zgłaszać w tabeli During the Mobility podpisanej przez Studenta oraz obu Koordynatorów. - Procedura wypełnienia OLA/EWP LA w USOSweb:
Student zgłasza się do Koordynatora swojej jednostki z prośbą o otwarcie OLA/EWP LA w USOSweb → Koordynator je musi utworzyć → Student je wypełnia i akceptuje → Koordynator je akceptuje lub zgłasza do poprawki i ponownej akceptacji przez Studenta → po akceptacji Koordynatora system automatycznie wysyła je do uczelni przyjmującej i wtedy czekamy na ostateczne zatwierdzenie. - FORMULARZ DANYCH BANKOWYCH wypełniony komputerowo, wydrukowany i podpisany odręcznie. Należy podać tylko jeden numer rachunku i potwierdzić, że jest on prowadzony w EURO.
- OŚWIADCZENIE SMS - Student deklaruje w nim:
- posiadanie karty EKUZ ważnej przez cały okres pobytu na mobilności Erasmus+ Studia (dotyczy tylko obywateli Polski i osób ubezpieczonych w ramach NFZ). Posiadanie karty EKUZ jest nieobowiązkowe w przypadku mobilności realizowanych w krajach, które nie należą do UE i nie honorują karty EKUZ (np. w Turcji
- posiadanie dodatkowego ubezpieczenia od kosztów leczenia (KL) i następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), które ważne jest przez cały okres pobytu w kraju, w którym realizowana będzie mobilność Erasmus+
- rejestrację wyjazdu w portalu Odyseusz (dotyczy tylko obywateli Polski).
- wykonanie testu językowego OLS ze znajomości języka, w którym realizowana będzie wymiana na platformie EU Academy OLS. Instrukcja jak go wykonać znajduje się tutaj:
EU Academy How to create an EU Login
EU Academy OLS - zapoznanie się z Kartą Studenta Erasmusa+
- wykorzystany kapitał mobilności Programu Erasmus+ (przysługuje Państwu po 12 miesięcy na I, II i III stopniu studiów lub 24 miesiące na jednolitych studiach magisterskich)
Wypłata I raty stypendium nastąpi ok. dwa tygodnie przed planowanym rozpoczęciem mobilności - pod warunkiem dopełnienia przez Studenta wszystkich formalności:
- podpisania umowy finansowej
- złożenia kompletu dokumentów
- poinformowania DOSZu o uzyskaniu wpisu na kolejny rok akademicki
INSTITUTES/ DEPARTMENTS | COORDINATORS | |
---|---|---|
Faculty of Management and Social Communication | mgr Joanna Klinger-Krizar | joanna.krizar@uj.edu.pl |
Institute of Journalism, Media and Social Communication | mgr Sławomir Doległo | slawomir.doleglo@uj.edu.pl |
Institute of Economics, Finance and Management | mgr Katarzyna Syrytczyk | katarzyna.syrytczyk@uj.edu.pl |
dr Anna Sławik | anna.slawik@uj.edu.pl | |
Institute of Culture | dr Agnieszka Konior | agn.konior@uj.edu.pl |
Institute of Entrepreneurship | dr Magdalena Sawczuk | m.sawczuk@uj.edu.pl |
Institute of Applied Psychology | dr Jolanta Starosta | jolanta.starosta@uj.edu.pl |
Institute of Public Affairs | dr Roksana Ulatowska | roksana.ulatowska@uj.edu.pl |
Institute of Information Studies | dr Monika Krakowska | monika.krakowska@uj.edu.pl |
dr Anna Folta-Rusin | anna.folta@uj.edu.pl | |
Institute of Audiovisual Arts | dr Marta Stańczyk | marta1.stanczyk@uj.edu.pl |