Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Digital Marketing Intensive Programme

W dniach 19.03. – 30.03. 2012 roku Instytut Ekonomii i Zarządzania funkcjonujący na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego miał przyjemność prowadzić tegoroczną edycję międzynarodowego projektu DIMA (Digital Marketing Intensive Programme).

Ten cykliczny projekt zrzesza studentów i wykładowców z sześciu państw europejskich: Belgii, Finlandii, Niemiec, Grecji, Holandii i Polski. Studenci zostali wybrani na podstawie podjętego kierunku studiów (Zarządzanie lub Informatyka) oraz stopnia znajomości języka angielskiego. Projekt DIMA ma na celu wymianę wiedzy oraz umiejętności między studentami a wykładowcami z takich obszarów tematycznych jak m.in.  zarządzanie strategiczne, marketing czy technologie informacyjne w biznesie.Podczas dwóch tygodni intensywnych zajęć, studenci uczestniczyć będą zarówno w zajęciach prowadzonych przez Wykładowców Uniwersytetu Jagiellońskiego, jak i uczelni partnerskich. W formie zajęć przeważać będzie praca zespołowa w interdyscyplinarnych i międzynarodowych grupach.

Po projekcie DIMA

DIMA 2012

Czy żeby poczuć się jak w świecie wielkiego internetowego biznesu, trzeba jechać do Mountain View lub Cupertino? Nie!

Wystarczyło w dniach 19-30 marca odwiedzić Instytut Ekonomii i Zarządzania UJ, by na własne oczy zobaczyć, nad jakimi projektami pracowali studenci z Belgii, Holandii, Grecji, Finlandii, Niemiec i Polski, biorący udział w programie DIMA 2012 - Digital Marketing Intensive Programme.

Ponad 40 studentów podzielonych zostało na multikulturowe zespoły, w których pod czujnym okiem nauczycieli akademickich z 6 krajów mieli zaprojektować i stworzyć unikalne e-venture. Dzięki połączonym wysiłkom przedstawicieli różnych kultur (dla których i tak język angielski był lingua franca), wykładowcy oraz przedstawiciele Google, Sabre i Motoroli mogli ocenić nie tylko ich pomysły na biznes, ale również strony internetowe, kampanie marketingowe, sposoby finansowania - i zostać przekonani bądź nie do udzielenia raczkującym firmom wsparcia finansowego. Program był świetną okazją do szlifowania umiejętności komunikacyjnych, negocjacyjnych, kompetencji kulturowych oraz zdobycia wiedzy o zarządzaniu strategicznym, pracy zespołowej, mediach społecznościowych i e-commerce.

Oczywiście, sama wytężona praca to nie wszystko. Uczestnicy DIMA 2012 mieli wiele okazji do integracji i wspólnej zabawy: odwiedzili krakowskie puby, szaleli na parkietach klubów w rytm najnowszych przebojów, jeździli imprezowym tramwajem dookoła Starego Miasta, poznawali kulturę i zwyczaje gospodarzy. Nawet oficjalne otwarcie w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha nie obeszło się bez kosztowania polskich specjałów - obwarzanków, smalcu i ogórków, pierogów. W zamian za to każda nacja odwdzięczyła się krótką prezentacją multimedialną o swoim kraju i uniwersytecie, nauką narodowego tańca i tradycyjnymi przysmakami. Dzięki wzajemnemu zrozumieniu, dwutygodniowa współpraca przebiegała efektywnie i w swobodnej, radosnej atmosferze.

Data opublikowania: 20.03.2012
Osoba publikująca: Wiesław Bracha