Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Tydzień Jakości Kształcenia (TJK)

Tydzień Jakości Kształcenia (TJK)

Na wydarzenie zaprasza Centrum Wsparcia Dydaktyki.
Tydzień Jakości Kształcenia (TJK) to wyjątkowe wydarzenie, organizowane w Uniwersytecie Jagiellońskim cyklicznie już od 2012 roku. Celem TJK jest tworzenie warunków sprzyjających zwiększaniu świadomości znaczenia działań projakościowych w Uniwersytecie Jagiellońskim, jak również dostrzeganiu różnorodnych czynników, które wpływają na ocenę jakości kształcenia w naszej Alma Mater.

Tydzień Jakości Kształcenia to czas zintensyfikowanego, wspólnego działania wszystkich jednostek uczelni. Członkowie społeczności akademickiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w ramach TJK biorą udział w warsztatach i szkoleniach, konkursach, debatach i wykładach poświęconych jakości kształcenia. Tydzień Jakości Kształcenia to dla Uniwersytetu Jagiellońskiego święto jakości.

Tydzień Jakości Kształcenia jest także ukierunkowany na poprawę komunikacji w obrębie społeczności akademickiej Uniwersytetu Jagiellońskiego i wzmocnienie współpracy między jednostkami UJ. TJK to szczególny moment, gdy możliwe jest pogłębienie wiedzy w zakresie działania uczelni, a także możliwości kooperacji i wzajemnego wsparcia w jej ramach. Uniwersytet Jagielloński to organizacja, w której zachodzą różnorodne, złożone procesy i która musi się rozwijać, by sprostać nieustannie zmieniającym się uwarunkowaniom zewnętrznym. TJK jest płaszczyzną dyskusji o tych wyzwaniach i ich wpływie na funkcjonowanie środowiska akademickiego UJ.

Tydzień Jakości Kształcenia to uniwersyteckie przedsięwzięcie, które cieszy się znaczącym i ciągle rosnącym zainteresowaniem jako inspirujące forum wymiany doświadczeń. TJK stwarza możliwość dyskusji i budowy sieci kontaktów w świecie uniwersyteckim. Oferta Tygodnia Jakości Kształcenia jest zawsze bogata, a w jej tworzenie angażują się członkowie wszystkich grup społeczności akademickiej UJ: pracownicy naukowi, pracownicy administracyjni, dydaktycy, studenci i doktoranci – oferta TJK dedykowana jest zarówno im, jak i wszystkim osobom, którym bliskie są cele i tematyka Tygodnia Jakości Kształcenia

Pełna oferta znajduje się na stronie: https://tjk.uj.edu.pl/o-wydarzeniu

Poniżej tematy proponowane przez Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej

Zmediatyzowana rzeczywistość, czyli rola mediów we współczesnym świecie - 12 marca (wtorek), godz. 9:00-18:00

Osoby prowadzące: lic. Sandra Soldatova; lic. Michał Robak; lic. Iga Chmielewska; lic. Mariia Kovbel; lic. Marcin Czekaj; lic. Małgorzata Durmaj – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ

Forma wydarzenia: konferencja

Odkryj fascynujący świat mediów na Studenckiej Konferencji Naukowej "Zmediatyzowana Rzeczywistość: Rola Mediów we Współczesnym Świecie"! Dołącz do nas, aby zgłębić tajemnice oddziaływania mediów społecznościowych, manipulacji informacją i roli mediów w formowaniu opinii publicznej. Studenci z całego świata podzielą się najnowszymi badaniami, otwierając dyskusję na temat zmediatyzowanego stylu życia. To nie tylko konferencja, to podróż przez fascynujący świat mediów, którą chcesz przeżyć!

Termin: 12 marca (wtorek), godz. 9:00-18:00

Tryb spotkania: stacjonarnie z transmisją online

Miejsce: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, ul. Łojasiewicza 4, sala 0.101

Platforma online: MS Teams

Język: polski

Grupa docelowa:

studentki_ci

Limit miejsc: 200 zdalnie / 100 stacjonarnie

Cyfrowo czy analogowo? W jaki sposób pracować i uczyć się na Uniwersytecie Jagiellońskim w sposób przyjazny dla klimatu i przyrody? 12 marca (wtorek), godz. 10:30-12:00

Osoba prowadząca: dr Michał Pałasz – Rada Klimatyczna UJ, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Kultury, Katedra Kultury Współczesnej

Forma wydarzenia: warsztat

Wydarzenie otwarte - link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZjJiYzdlNTgtYmM3Zi00MzUwLWJmODUtNzMyNjNiODUwMmE1%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb%22%2c%22Oid%22%3a%2273ff0651-54fe-4b78-af97-8c9f54575b2f%22%7d

Choć przyzwyczailiśmy się myśleć, że to co wirtualne, to nie materialne – jest to niebezpieczne uproszczenie. Istnieje nie tylko ślad węglowy, ale również cyfrowy ślad węglowy. Sztuczna inteligencja już teraz drastycznie spotęgowała zużycie wody do chłodzenia niezbędnej jej infrastruktury, serwery, na których przechowujemy niepotrzebne nam już treści, jak niezliczone ilości nieaktualnych, ciężkich załączników do poczty pracowniczej (w tym np. grafiki zawarte w stopce!), konsumują ogromne ilości energii, zaś prowadzenie zajęć zdalnych – choć może stanowić pozornie sposób na oszczędzanie energii przez uczelnię, de facto przenosi koszty na pracowników i studentów. Zapytanie w wyszukiwarce internetowej generuje 20 mg dwutlenku węgla na sekundę, zaś sam Google można obciążyć emisjami porównywalnymi z emisjami niewielkiego kraju. Podczas warsztatu zaprezentowane zostaną podstawowe informacje dotyczące cyfrowego śladu węglowego w kontekście dydaktyki i pracy uczelni, także w optyce postulatów “Strategii klimatyczno-ekologicznej UJ 2030”. Uczestniczki_cy zachęcani są do zadawania pytań i zabierania głosu zarówno w trakcie części spotkania poświęconej prezentacji treści, jak i w czasie przeznaczonym na dyskusję. Proponowana konwencja komunikacji to komunikacja niehierarchiczna (bez tytułów i stopni naukowych, pan/pani lub ty).

Program:

1. Otwarcie i wprowadzenie

2. Cyfrowy ślad węglowy

3. Aspekty cyfrowej (r)ewolucji w dydaktyce i pracy uczelni w perspektywie troski o klimat i przyrodę

4. Aspekty cyfrowej (r)ewolucji w “Strategii klimatyczno-ekologicznej UJ 2030”

5. Dyskusja

Termin: 12 marca (wtorek), godz. 10:30-12:00

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

 

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
studentki_ci;
doktorantki_ci;
pracowniczki_cy administracyjne_i;
uczestniczki_cy studiów podyplomowych

 

Limit miejsc: 400

ABC montażu wystąpień publicznych - 14 marca (czwartek), godz. 10:00-13:00

Osoba prowadząca: dr Krzysztof Nowak – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej

Forma wydarzenia: warsztat

Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z podstawami montażu materiałów audiowizualnych (np. wykładów, ćwiczeń) nagrywanych i publikowanych za pomocą aplikacji typu MS Teams czy Zoom.

Termin: 14 marca (czwartek), godz. 10:00-13:00

Tryb spotkania: stacjonarnie

Miejsce: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, ul. Łojasiewicza 4, sala 3.108

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy

Limit miejsc: 10

Digital Age & the Education on Circular Economy - 14 marca (czwartek), godz. 13:00-15:00

Osoby prowadzące: prof. Cleber Dutra; dr hab. Zofia Łapniewska – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania

Forma wydarzenia: warsztat

The European Commission has been issuing regulations to promote the implementation of Circular Economy (CE) principles into production and consumption practices of European countries.  As an aim to improve economic prosperity in the region, as well as reducing environmental and social impacts from resources depletion and climate change, the roll-out of these programmes and the adoption of their proposed changes face major and complicated barriers.

Among the obstacles, a relevant group of factors corresponds to the lack of understanding and knowledge by pivotal people involved in the programmes’ implementation about CE principles and their meaning. This is a clear indication that the educational efforts to develop competences among participants in the process is still insufficient, inappropriate, or non-existent. The challenges of educating professionals in such matters are of complex nature and depend on educational schemes still under development.

The recent inclusion and adoption of digital technologies in societal daily life represents a drastic change in our practices, including higher education teaching procedures. This sort of revolution offers expanded possibilities of learning, as well as access to an immense variety of knowledge sources and processing tools.

Our seminar aims at offering its participants an opportunity to explore and experience processes of learning about CE and CE implementation in Europe, by experimenting with digital technologies and resources, which might enhance their capacity to acquire useful knowledge for their future careers as professionals involved in the European Commission’s initiatives. During the seminar, theoretical contents on the topic will be discussed and practical activities directed towards building understanding of such issues will allow the participants to develop competences required to overcome the barriers mentioned herein. The workshop is adressed to Master's students and PhD candidates.

Termin: 14 marca (czwartek), godz. 13:00-15:00

Tryb spotkania: stacjonarnie

Miejsce: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, ul. Łojasiewicza 4, sala 0.329 (sala PKW)

Język: angielski

Grupa docelowa:

studentki_ci;
doktorantki_ci;
uczestniczki_cy studiów podyplomowych

Limit miejsc: 12

Kreatywny Kampus, czy kampus może być laboratorium innowacji? 15 marca (piątek), 9:30-10:30

Osoba prowadząca: dr Kamilla Noworól – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Projekt Flagowy Campus Living Lab i Instytut Spraw Publicznych

Forma wydarzenia: prezentacja

Wydarzenie otwarte - link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YTI5OGQwYzAtYmU3YS00MjRlLTg4Y2EtYWViOGFiYjY3N2Rj%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb%22%2c%22Oid%22%3a%2273ff0651-54fe-4b78-af97-8c9f54575b2f%22%7d

Projekt Flagowy Campus Living Lab powstał, żeby budować ogólnokampusowy potencjał w zakresie prowadzenia tzw. "useful research" z wykorzystaniem metod kokreacji i współpracy Uniwersytetu z otoczeniem. Metoda living labu jest bardzo ważnym elementem dzisiejszego podejścia do prowadzenia badań nakierowanych na wdrażanie do praktyki życia społecznego i gospodarczego. Living Lab to także miejsce / platforma, która w istotny sposób wspiera dydaktykę, oferując możliwość zdobywania doświadczeń, kompetencji i umiejętności przez studentów. Zespół projektu Campus Living Lab zaprasza na webinar z sesją Q&A na temat działań podejmowanych i planowanych przez Campus Living Lab kierowanych do studentów i całej społeczności Kampusu UJ.

Termin: 15 marca (piątek), godz. 9:30-10:30

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
studentki_ci;
doktorantki_ci

Limit miejsc: 200

"Jak nie drzwiami, to oknem" - sposoby pracy dydaktycznej ze studentami nauk społecznych -15 marca (piątek), 11:30-13:45

Osoba prowadząca: dr Patrycja Siemiginowska – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Psychologii Stosowanej

Forma wydarzenia: warsztat

Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli akademickich u progu swojej dydaktycznej przygody (do 5 lat doświadczenia nauczania studentów). Spotkanie jest zaprojektowane dla tych osób, które pracują ze studentami kierunków społecznych oraz są zainteresowane wymianą doświadczeń i poszerzeniem swojego warsztatu dydaktycznego.

Termin: 15 marca (piątek), godz. 11:30-13:45

Tryb spotkania: stacjonarnie

Miejsce: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, ul. Łojasiewicza 4, sala 1.321

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;

doktorantki_ci

Limit miejsc: 12

Ciemna strona sztucznej inteligencji w szkolnictwie wyższym. Co z tego wynika? 15 marca (piątek), 14:00-15:30

Osoba prowadząca: dr hab. Regina Lenart-Gansiniec, prof. UJ – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Spraw Publicznych

Forma wydarzenia: wykład

Wydarzenie otwarte - link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZjE5NTRhYWUtODM5Zi00NTFlLWE2ZGYtNTljMTRhMjBkYjJi%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb%22%2c%22Oid%22%3a%2273ff0651-54fe-4b78-af97-8c9f54575b2f%22%7d

Sztuczna inteligencja (AI) w szkolnictwie wyższym, a w szczególności w kontekście pracy naukowej, dydaktycznej oraz zarządzaniu jest gorącym tematem wielu dyskusji naukowych ze względu na jej ogromny potencjał. Chociaż dyskusje naukowe w głównej mierze koncentrują się wokół potencjału i korzyści AI w szkolnictwie wyższym, to coraz częściej podkreśla się konieczność spojrzenia na jej ciemną stronę, a więc negatywne konsekwencje. W szczególności, że obserwować można lawinę, często niekontrolowaną, pojawienia się aplikacji czy innych rozwiązań do automatyzacji pracy dotychczas samodzielnie wykonywanej przez akademików, studentów czy zarządzających uczelnie. Celem wykładu jest prezentacja ciemnych stron wykorzystania AI przez badaczy, dydaktyków oraz zarządzających uczelniami. Podstawą wykładu są studia literaturowe oraz badania ilościowe.

Zaprezentowana zostanie propozycja rekomendacji dla instytucji szkolnictwa wyższego, mających na celu ograniczenie ryzyk związanych ze sztuczną inteligencją oraz przygotowanie się do zmian jakie ona niesie dla pracy naukowej, dydaktycznej oraz zarządzania uczelniami. Dodatkowo zaprezentowane zostaną rozwiązania oparte na AI dedykowane badaczom, akademikom oraz zarządzającym uczelniami.

Termin: 15 marca (piątek), godz. 14:00-15:30

Tryb spotkania: zdalnie

Platforma online: MS Teams

Język: polski

Grupa docelowa:

nauczycielki_le akademickie_cy;
doktorantki_ci;
pracowniczki_cy administracyjne_i;
uczestniczki_cy studiów podyplomowych;
studentki_ci

 

Limit miejsc: 200